Huismama

Ruim je bureau op dag, hoe georganiseerd ben ik?

Om het jaar netjes en geordend te beginnen is iedere tweede maandag van het nieuwe jaar Ruim je bureau op dag! Aangezien ik geen bureau heb, vind ik dit een leuk moment om eens te kijken hoe georganiseerd ik ben.

Vooral in de puberteit dreef ik mijn ouders soms tot waanzin. Mijn huiswerk maakte ik namelijk vaker op mijn bed dan op mijn bureau. Simpelweg omdat mijn bureau een rommeltje was. Zelf noemde ik het altijd een georganiseerde rommel, want als ik iets nodig had wist ik het zo tussen een stapel uit te vissen. Maar is er in de loop der jaren misschien iets verandert? 

 

Mijn bureau

Tegenwoordig ga ik zeer gestructureerd ter werk. Mijn bureau is altijd opgeruimd en netjes. De reden is echter doodeenvoudig. Ik heb (helaas) geen kantoor tot mijn beschikking en mijn bureau is dus noodgedwongen de eettafel in onze woonkamer…Als ik begin met werken pak ik mijn laptoptas erbij, zet de laptop aan en pak de spullen erbij die ik verder nog nodig heb. Ben ik klaar met werken, dan berg ik alles weer netjes in mijn tas op. Hoewel het werken aan de eettafel niet altijd even praktisch is, zorgt het er wel voor dat ik ontzettend georganiseerd ben. Ik heb gewoon de gelegenheid niet om rommel te maken.

 

Planners

Sinds ik blog heb ik een nieuwe tic. Ik ben namelijk gek op planners. Dit tot grote hilariteit van mijn manlief. Ik werkte namelijk altijd met losse to-do lijstjes en notities in mijn agenda en tja, dat is nou eenmaal niet echt professioneel. En ik moet het eerlijk toegeven, een notitieboekje werkt vele malen prettiger dan al die losse lijstjes!

 

Contentkalender

De grootste uitkomst op dit moment is toch wel mijn contentkalender. Dit is de plek waar alles samenkomt. Mijn geplande blog, mijn geplande social media berichten en wat ik nog handmatig moet delen. Oké, de ontwikkeling van zo’n kalender vergt wat inspanning, maar ik had nog nooit zoveel overzicht. En het leuke is dat het ook te merken is aan het aantal bezoekers!

 

Eigen kantoor?

Toch hoop ik over een poosje een eigen kantoor te hebben. Dat ik op de momenten dat mijn manlief voor de kinderen zorgt de deur achter me dicht kan trekken. Me af kan sluiten voor alle prikkels. Dat ik in een heerlijke rustgevende ruimte kan werken. Zoals ik het nu voor me zie wordt mijn kantoor niet te groot, ga ik gebruik maken van verschillende wittinten, komt er een prachtig moodboard / planbord te hangen en ga ik gebruik maken van slimme bergruimte. Wil je echt voor je zien wat ik bedoel bezoek dan zeker even mijn Pinterestbord!

Mijn conclusie wat betreft Ruim je bureau op dag? Tja, ik ben op dit moment, weliswaar een beetje noodgedwongen, dus ontzettend georganiseerd! En jij?

About 
Moeder van drie prachtige kinderen, levensgenieter, fanatiek. Kan moeilijk stilzitten, is gek op ijs en chocola.

1 Comment

  1. Anita Willems

    8 januari 2018 - 16:33
    Reply

    Ik ruimde afgelopen weekend mijn/gezin bureau op en vond een Kerstkaart in een nog dichte envelop. Iemand had ‘m daar neergelegd en weer iemand anders had er wat bovenop gelegd. Ik was in de week er voor al op bezoek geweest bij de afzender. Ik zal nu nog even appen ‘nog bedankt voor de kaart’……

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *